131021

Måndag den 21/10

En verkligt bra start på denna dag, kändes lugnt och avslappnat, ringde på personalen vid halv åtta för jag började bli hungrig.

Fick mediciner och frukost, de hade sparat risgrynsgröt från igår som jag fick till frukost, gott.

 

Vid halv nio kom läkaren och rondade, hon hade då pratat med lungläkarna ang. inhallationen som de ändrat till vid behov istället för tre gånger/ dag, hon ordnade så den blev som innan.

Sen höjde vi de lugnande med en tablett till / dag, vilket blir bättre för mig, resultatet är lite lugnare puls och då mår jag mycket bättre.

 

Somnade till en timme, så när klockan blivit elva tog vi tag i toasysslorna och fick på oss lite kläder.

Fungerade bra idag, inga problem med andfåddheten idag.

Blev lunch och den smakade riktigt bra även idag. Vilade middag i en timme ungefär.

 

När jag vaknade hade jag fått sms av Anki att hon kom inte idag för hon var hemma från jobbet med huvudvärk.

Sjukgymnasten kom med lite vikter att träna med, egentligen var det sköterskan som letat fram dem.

Så nu blev det lite enklare träning i eftermiddag och kväll.

 

Första måltiden som inte passade mig så bra, äggakaka med fläsktärningar, ingen fläskpannkaka de inte. Var väl inte så hungrig just då heller, hade fikat vetelängd och ett par kakor, sen hade det nog slunkit ner ett hekto eller två med smågodis som blivit över sen helgen.

 

Glass och digestive till kvällsfikat gick ner och sen var man mätt.

En mycket bra dag, hörs imorgon,,,,Kram mina bästa vänner.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0