131023-131024

Onsdag den 23/10

Trögt, trögt att andas nu på morgonen, samt hög puls, fick ligga och pysandas en lång stund innan det kändes som andningsvägarna var fria från slem och harklandet slutade upp.

 

Tog nog en timme att plocka i sig frukosten och medicinerna idag, låg sen och försökte hitta en bra nivå, då började jag få knip i magen, bara att vika ihop sig och vila en stund.

När värsta faran gått över blev det till att ringa toatransportören och åka för att tömma.

 

Tillbaka till sängen och ner under täcket igen för att sova bort en timme eller två. Blev knappt en, vaknade vid elva-tiden men mådde fortfarande inte så bra.

 

Bara att konstatera att denna dag blir under täcket en bra stund till, av trötthetskänslans skull.

Somnade till korta stunder för att däremellan känna mig ok.

 

Anna och Maja kom upp och sällskapade mig en stund på eftermiddagen, nu har Maja gjort sig hemtam här på Birka så nu är det så kul att vara här att hon inte ville åka när de skulle hem.

 

Kvällsmat och sen började även denna dagen gå mot kvällen, hade fortfarande John Blund-känsla omkring mig, satt i sängen och småtittade på Tv eller dator, tränade lite med mina hantlar.

Kaffe, Glass med Oboychokladsås och digestive samt smörgåsrån, satt fint i magen.

 

Tyvärr en dålig dag, bland de ganska bra som pågått en tid. Vet ju att det kommer sådana.

Somnade vid midnatt på min goa svala kudde.

 

 

Torsdag den 24/10

Vaknade av att det kändes väldigt dåligt med syre vid halv tre och hur andningen flög i topp när jag ändrade ställning, vad är detta tänkte jag och skulle precis ringa på klockan när jag märkte att syrgasgrimman trillat bort, fick som tur var tag i den och efter bara några sekunder kändes det att det lugnade sig.

 

Somnade igen som en ihopkrupen liten kattunge, med både täcke och filt över mig, varmt och gott.

Sov sen till kvart i åtta, tömde blåsan och kände bara hur bra morgon som helst.

 

Kollade syresättningen, 94% med 8 lit./min, pulsen ligger lite högt, 90 i vilopuls.

Läkaren kom vid halv nio och vi pratade puls, då föreslog hon att höja syrgasen för att se om pulsen sjönk om vi körde på 9 lit. Istället.

 

Sen diskuterade vi sobrilen, en lugnande som hon tyckte vi skulle byta mot en annan sort för att se om det gör någon skillnad. Samtidigt fick jag förklaring varför vissa tabletter är borttagna, det beror på att de inte gör den nytta som de ska i förhållande till ev. biverkningar.

 

Järntabletten som höjde blodvärdet har jag sluppit, blodvärdet är bra, och den gjorde magen orolig i onödan.

Kalktabletten, veckotabletten är också borta, det räcker med en vanlig kalktablett / dag istället, för den andra är så stark att den kan fräta hål på tarmar och mage om det vill sig illa, onödigt att riskera tycker de.

 

Har ätit och druckit och mått jättebra idag, skulle blivit en dusch men klockan gick för snabbt så den får bli i morgon istället. Träning på schemat istället. Trivs fortfarande mycket bra här vilket känns skönt eftersom man inte orkar med hemmalivet ännu, men den tiden kanske kommer.

 

Då var det dags att avsluta för idag, får gärna komma mer sådana dagar, kram på Er, Sov Gott


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0